Een look-book met inhoud
Met dit magazine deelt Tchai International alles wat hen enthousiast maakt, van kunst tot retail-concepten en leefwijzen. We hebben het ontworpen in samenwerking met Rianne Petter.
Bekroond met een International Creative Media Award – Gold, Magazine Concept.
Het magazine is een look-book, maar één met inhoud. Om de beelden goed tot hun recht te laten komen, is het magazine groot en bevat het twee papierformaten.
Beeld en tekst zijn gescheiden. De grote pagina’s bevatten alleen foto’s en de kleine alleen tekst.
Hashtags op de coverpagina’s en de achterzijde helpen de inhoud van het artikel scannen.
We maakten met veel plezier analoog beeldmateriaal. Bij een artikel over verkoold hout gebruikten we houtskool voor de covertypografie.
Glossy en mat papier, op dezelfde spread. Iedere uitgave maakt gebruik van vijf soorten papier.
De artikelen hebben steeds een op maat gemaakte cover, in de stijl van de spread.
De fotografie is onaangetast en zo groot mogelijk geplaatst.
De edities hebben ieder hun eigen thema. #1 is ‘the Rotterdam issue’, #2 ‘the green issue’, #3 ’the China issue’ en #4 ’the connection issue’.
De thema’s worden weerspiegeld in het materiaalgebruik. ‘The Rotterdam issue’ maakt gebruik van grijsboard, refererend aan beton. Het fluor zorgt daarnaast voor de juiste dreun. Ja toch.