In opdracht van IN10 ontwikkelden we samen met Nicole Sanberg de nieuwe huisstijl voor Diergaarde Blijdorp. Aansluitend maakten we het ontwerp voor het nieuwe Blijdorp magazine, ‘De Giraffe‘.
In de herpositionering van Diergaarde Blijdorp staat de ontmoeting tussen mens, plant en dier centraal. Bezoekers en lezers van het magazine worden gestimuleerd meer kennis op te doen over plant en dier.
De driehoek tussen mens, dier en plant, komt ook terug in de huisstijl. In diverse vaantjes en in het label van het logo als dit op een donkere of fotografische ondergrond wordt gebruikt.
Rob Doolaard is de vaste dierenfotograaf van Diergaarde Blijdorp. Het iconische beeld van de ontmoeting met de ijsbeer (zie boven) is van hem. Annet Delfgauw breidde daarnaast de beeldbank uit met een set dynamische beelden van nieuwe ontmoetingen.
Voor de nieuwe site verzorgde IN10 het interactie- & visueel ontwerp. Menno Luitjes zorgde voor het webdevelopment en Kim Opmeer voor het projectmanagement.